Köpvillkor


1. Åldersgräns
2. Pris
3. Köp
4. Leveranser
5. Risker vid transport
6. Delad order
7. Betalning
8. Garanti
9. Reklamationer
10. Ångerrätt
11. Sekretess & säkerhet, personuppgifter
12. Cookies
13. Tvist
14. Varors Beskaffenhet

1.Åldersgräns

Personer som är under 18 år får inte handla på Snuslagret.se. När vi upptäcker att en minderårig försökt göra en beställning kontaktar vi alltid målsman per brev. Vi har ett rigoröst system som med manuella och rutinmässiga kontroller helt enkelt gör det omöjligt för en minderårig att få varor via vår tjänst. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Snuslagret lider ekonomisk skada, polisanmäls. Varje order granskas manuellt för högsta säkerhet, och vid misstanke om oegentligheter förbehåller Snuslagret sig rätten att neka köp. Innan ett nekande om order efterfrågar vi alltid fullständigt personnummer. Kan kompletterande uppgifter inte fås, nekas beställningen omedelbart eller inom en vecka från det att vi inte fått svar. Om minderårig genomfört förskottsbetalning via direktbetalning eller kortbetalning kommer pengarna att betalas tillbaka på det belastade kontot. En beställning mot postförskott i de fall man är minderårig kommer att ignoreras.

2. Pris

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår alltid skatt och moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Snuslagret inte råder över, t ex förändrade skatte- eller momsförhållanden. Avgift för frakt tillkommer med 63 kr inkl. moms på beställningar som understiger 999kr, och i kassan ser du alltid det totala priset. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

3. Köp

I samband med beställning skickar Snuslagret.se en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av vårt system utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först före betalning efter att Snuslagret.se kontrollerat köparens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc.

4. Leveranser

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Beställning före kl. 12.00 (helgfri vardag) skickas vanligtvis samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via e-post. Alla beställningar skickas med DHL och tjänsten "Servicepoint". Är leveransen försenad i mer än fem arbetsdagar bör du vänligen kontakta Snuslagret.se. Risken för varorna övergår till köparen när denne fått sin order. DHL leverar normalt dagen efter en order skickats, med undantag för delar av Norrland samt Gotland. Betalning återförs beloppet till de konto som belastades vid köptillfället. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi gör alltid vårt absolut bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

5. Transporttillfället

Vi står för transportrisken från vårt lager till ditt ombud som vi skickat din beställning till. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller saknar varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor.

6. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

7. Betalning

Kortbetalning VISA/Mastercard
Kortbetalning sker i samarbete med DIBS Payment Services. DIBS Payment Services betalväxel är certifierad inom PCI och DSS som är de gällande standarderna för säkra kort- och direktöverförningar över internet. Köpsumman reserveras på ditt konto när betalningen gått igenom. Vi accepterar alla VISA och Mastercard-kort utgivna inom Sverige, även de med kredit. När din beställning skickas från vårt lager övergår reservationen till en debitering automatiskt.

Collectors fakturalösning
I samarbete med Collector Credit AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller i slutet av månaden efter, du har alltså upp till 30 dagar på dig att betala fakturan. En aviavgift på 29 kronor tillkommer.
Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Återbetalning Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till contactcenter[at]collector.se eller ring till 031 - 7502773. Du kan även besöka oss på https://www.collector.se.

Collector delbetalning
I samarbete med Collector Credit AB erbjuder vi delbetalning via faktura. När du väljer detta betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Alla dina köp under samma månad samlas på en faktura som efterföljande månad skickas per post till din folkbokföringsadress. Betalningen kan sedan delas upp på 36 månader. En aviavgift på 29 kronor tillkommer. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället.
När du fått fakturan betalar du som minst det lägsta belopp som står angivet på fakturan. Ränta på 19,2 procent per år tillkommer. Delbetalningsbeloppet är alltid 1/36 av totalbeloppet plus ränta och avgifter, dock alltid lägst 50 kr. Önskar du lösa din skuld kan du alltid betala det totala beloppet som anges på fakturan.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Collectors delbetalning via faktura se länkarna nedan:
Allmänna villkor för kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Direktbetalning (aktiv inom kort)
Direktbetalningar via Swedbank, Handelsbanken, Nordea samt SEB sker i samarbete med DIBS Payment Services. DIBS Payment Services betalväxel är certifierad inom PCI och DSS som är de gällande standarderna för säkra direktöverförningar över internet. Köpsumman reserveras på ditt konto när betalningen gått igenom. När din beställning skickas från vårt lager övergår reservationen till en debitering automatiskt.

8. Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen. Mer om konsumentköplagen kan du läsa här.

9. Reklamationer

Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte.
Det är lämpligt att du som kund kontrollerar leverans direkt vid mottagandet för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Snuslagret på telefon 031-526912 , via e-post info@snuslagret.se eller via http://www.snuslagret.se och uppge beställningsnummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer) och fraktetikett, som sedan är giltigt i 14 dagar.
Vid samtliga fall då en vara returneras till Snuslagret skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta produkter som returernas till Snuslagret bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Snuslagret har privatkonsument rätt att få en förbetald fraktetikett sig tillsänd. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras.
Snuslagret står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

10. Sekretess & säkerhet, personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Snuslagret.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part (annan person, eller annat företag). Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Snuslagret.se. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@snuslagret.se.
I de fall där vi misstänker ett minderårigt köp, kontaktas du alltid per e-post och vi begär ditt fulla personnummer. Ditt personnummer sparas hos oss och vi använder det för att verifiera att du som köpare är myndig.

11. Cookies (kakor)

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. vår (www.snuslagret.se) till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din Varukorg när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Har du övriga frågor gällande villkor och lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida om Tema E-handel (Öppnas i nytt fönster)

12. Tvist

Vår målsättning är alltid att göra dig så nöjd som möjligt. Skulle vi mot förmodan hamna i en tvist följer Snuslagret.se alltid allmänna reklamationsnämdens rekommendationer.

13. Varors beskaffenhet

Trots att vi gör allt vi kan för att informationen på www.Snuslagret.se skall vara så korrekt som möjligt i hänseende till bild, beskrivning och övrig information om produkten, kan ibland varors beskaffenhet skilja sig i verkligheten. Till exempel kan produkten ha andra etiketter, färger eller utformning än vad som framgår på www.Snuslagret.se. Innehållet är dock alltid detsamma som det som träffades vid köp.

14. Köp från personer utanför Sverige

Det är ej tillåtet för person eller annan juridisk person utanför Sveriges gränser att beställa snus eller andra produkter vi erbjuder på Snuslagret.se. Vår ordermottagning är helt anpassad för svenska lagmässiga förhållanden och vi kommer inte behandla beställningar som uppenbarligen kommer från person utanför Sverige.